سایبان ماشین مهرگستر 35

 

سایبان ها به دلیل انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی که دارند از جمله: سایبان ماشین، سایبان مغازه و … که می تواند به شکل دستی و یا برقی باشد، هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود هستند که این امر سبب می شود تا نحوه نگه داری و مراقبت و همچنین شست و شوی آن ها نیز متفاوت از هم باشد. اگر شما هم صاحب یکی از این سایبان ها هستید و مایلید بدانید که چطور باید به تمیز کردن و مراقبت از آن بپردازید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

می دانیم که ویژگی مهم سایبان ماشین و یا انوع دیگر از سایبان ها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا در محیط پیرامون، ممانعت از تابش مستقیم خورشید به خودرو و یا فروشگاه شما می باشد. در واقع به لطف سایه ای که سایبان مغازه بر قسمت جلویی فروشگاه شما ایجاد می کند، محصولات غذایی مختلف در مغازه شما سالم مانده و از فاسد شدن آن جلوگیری به عمل می آید. مانند هر ابزار و وسیه ای که در تماس با هوای آزاد دچار آلودگی می گردد، انواع سایبان ماشین یا سایر سایبان ها نیز از این قاعده مستثی نبوده و گرد و خاک یا فضولات پرنده های مختلف، در نهایت سبب کثیف شدن آن می گردد.

کثیفی سایبان  ماشین به مرور زمان، سبب ایجاد تصویری ناخوشایند و جلوه ای بد در فضای اطراف آن می گردد؛ در این گونه مواقع شاید این گونه تصور کنید که باید به تعویض چادر سایبان ماشین اقدام نمایید؛ اما دست نگه دارید! پیشنهاد می کنیم که به جای هزینه برای تعویض چادر سایبان، به شست و شوی آن فکر کنید.می دانیم که پارچه ای که برای سایبان به کار برده می شود در انواع جنس های مختلف به بازار عرضه شده است؛ لازم به ذکر است که به جز جنس پنبه ای، سایر جنس ها قابلیت شست و شو را دارند. در واقع هنگام شست و شوی سایبان پارچه ای، با استفاده از لایه فیبر پشمی یا تفلون می توان سطح آن را تمیز نمود.

دستورالعمل تمیز کردن انواع سایبان

این نکته را باید بدانیم که در صورت اهمیت ندادن به نظافت و شست و شوی سایبان ماشین، شاهد ترک خوردن و کاهش دوام و عمر آن خواهیم بود. برای تمیز کردن سایبان دستی، ابتدا تلاش کنید تا هر گونه آلودگی مانند فضولات پرندگان، برگ درخت و غیره را که روی سایبان قرار دارد رفع نمایید. در مرحله بعد سایبان مورد نظر را کاملا خیس کرده، به کمک یک برس نرم آغشته به محلول آب ولرم و چند قطره مایع لباسشویی که قبلا آن را آماده کرده، و مخلوط کردید تا کف کند، به شکل دورانی روی سطح چادر  بکشید؛ سپس اقدام به آبکشی با فشار ملایم آب نمایید.

سایبان خودرو مهرگستر 34

برای شست و شوی سایبان پلاستیکی پس از خیس کردن سطح روی آن، با استفاده از اسپری پاک کننده سطوح و یک فرچه نرم، شروع به تمیز کردن آن نمایید و سپس آبکشی کنید. چنانچه سایبان ماشین شما از نوع برقی بود، برای تمیز کردن آن می توانید از دو روش استفاده نمایید؛ در روش اول می توانید با شرکت هایی که کار شست و شوی سایبان را انجام می دهند تماس بگیرید. در این حالت برای تمیز کردن سایبان برقی، از دستگاه های مختلف مثل بخارشو استفاده می نمایند و در روش دوم هم پس از جدا کردن قطعات سایبان و تمیز کردن هر کدام از آن ها ، می توانید مانند شست و شوی سایبان دستی، اقدام به شست و شوی پارچه آن نمایید. بهتر است مطلب نکاتی مهم برای مراقبت از خودرو در فصل گرما را نیز بخوانید.

نکته پایانی که لازم است به آن اشاره نماییم، این است که هنگامی که می خواهید قطعات سایبان را به هم متصل نمایید و آن را ببندید، حتما از خشک بودن و تمیزی آن اطمینان حاصل نمایید؛ در غیر این صورت اگر آب و هوای محل زندگی شما مرطوب باشد، شاهد رشد انواع قارچ و باکتری روی سایبان خود خواهید بود!

یک دیدگاه بگذارید

چهار × سه =